Friday, April 29, 2011

Letter from Abah...



Assalamualaikum, anak abah, 

Abah berdoa agar anak abah kembali sihat selepas menjalani semua fasa termasuk chemo therapy (if deemed necessary). Walaupun kerisauan abah sukar untuk orang bayangkan, abah sentiasa dalam 'state of perpetual prayer' (kekal dalam doa) dari sejak abah mula menjumpai jalan kepada Allah swt ini.


Semoga anak abah dipulangkan kejalan Jihad fi Sabilillah ini dengan kekuatan ilmu dan pengalaman yang cukup untuk menghadapi alam pengorbanan yang asing bagi mereka yang belum merasai iman yang sejati ... tetapi bagi mereka yang benar-benar yakin, ia menjadi prinsip hidup yang tidak akan diambil ringan!


Lebih baik mati menghayati, memperjuangkan dan menyebarkan kebenaran Allah dari hidup terperangkap dalam pengaruh arus kecintaan kepada harta dan kedudukan sedang semua itu akan menjadi bahan bakar untuk kita di Neraka Jahanam.


May Allah protect you as we willfully release you to Allah's will ... !
La haula wala Quwata ila billah!

A poetry from Abah, specially made for you;

Melting Snow

Cancer is a pale dark word
The kind we never want to find
Yet it comes when it is time
Even if we refuse to look behind

My daughter, she’s a strong girl
I know she’ll make it through
surgery and post-op chemo
With will power, she’ll pull through!

Though tender is her age
her smiles overcome the pain
leaving everything to fate
her hope will never melt in rain

And when she becomes a doctor
She’ll let her patients know
the cold of winter mornings
will  melt under the sun’s glow...

From: Abah

Saya sayang abah saya..saya sayang umi saya...Ya Allah, izinkan aku terus hidup, supaya aku dapat berbakti untuk mereka...

Ya Allah..izinkan aku terus hidup, agar aku dapat membina keluarga yang diredhaiMu...melahirkan para rijal dan nisa' yang bakal menjadi pejuang2 deen Allah...

Ya Allah..izinkan aku terus hidup...agar akau dapat berbakti di jalanMu...

Amin ya Rabb...

2 comments:

  1. Ajaib sungguh orang beriman . Dan ini hanya berlaku pada orang beriman. Sekiranya Allah beri kebaikan, dia bersyukur, dan itu baik baginya. Sekiranya dia diberi mudharat, dia bersabar, maka itu juga baik baginya.- maksud hadis Rasulullah saw.

    ReplyDelete
  2. great to have great family where they always suport you in whatever conditions you are and this is the power strength that you can't get it from others.. may Allah bless you n your family..

    heee...d=D

    ReplyDelete